لیچه

شرکت کنندگان :

خانمها : نسرین صابری  و فیروزه مالمیر

آقایان : بابک دکتر زاده ، بیژن اکبری ، پیمان سبزه پرور و  آیدین حقیقی

کوه لیچه با ارتفاع 2881 متر در جنوب شرقی سد امیرکبیر ، جنوب قله پهنه حصار و شمال قله دشت واقع شده است. این کوه یکی از سرچشمه های رودخانه کن یا سولقان میباشد کوه لیچه از روستاهای واریش  و کندر قابل صعود است که تیم ما برای صعود به قله مسیر روستای کندر را برگزید.

و این هم سرپرست برنامه جواد نجفی ( سمت راست ) به همراه آیدین حقیقی

برای رسیدن به روستای کندر ابتدا وارد جاده چالوس میشویم و در همان چند کیلومتر اول ، تابلوی کوچک زرد رنگ کندر در سمت راست جاده است . این جاده فرعی تا روستای کندر ادامه پیدا میکند و تماما آسفالت میباشد.

طبق قرار قبلی راس ساعت 6 روبروی مسجد جامع کرج جمع شدیم . ساعت 6:15 با لندرور گروه محل را به سمت روستای کندر ترک کردیم.پس از رسیدن به روستا ماشین را در انتهای کوچه باغ پارک کرده ، وساعت 7 با جلودار ی آقای سبزه پرورو عقب داری آقای اکبری   حرکت را در جهت شرق آغاز کردیم .
بعد از یکساعت حرکت و عبور از کنار چند باغ در یک دره کنار یک چشمه زیبا وزیر دو درخت بید برای صرف صبحانه توقف کردیم .هوا نیمه ابری و تا حدودی خنک بود و باد ملایمی هم در منطقه میوزید . ساعت 8:45 حرکت را در جهت شمال و به سمت شیبی که انتهای آن به یال اصلی منتهی به قله میرسید با گامهای آرام جلودار شروع کردیم.و بعد از رسیدن روی یال مسیر رابه سمت شرق ادامه دادیم .
برای صعود به قله به خصوص در فصل تابستان نیازی به حرکت روی یال اصلی نمیباشد و با چند تراورس میتوان به زیر آخرین شیب منتهی به قله رسید .ساعت 11.30قله لیچه را صعود کرده و بعد از کمی استراحت وگرفتن عکس به سمت قله لیز به راه افتادیم بعد از 30 دقیقه به قله لیز رسیدیم .

جهت برگشت به روستا مسیر را  بر روی همان یال اصلی به سمت پایین ادامه دادیم . ساعت 2:30 برای صرف نهار در کنار همان چشمه و درختان بید توقف کردیم . پس از صرف نهار و یک استراحت مفصل ساعت 4:30 به سمت ماشین  حرکت کردیم. متاسفانه ماشین در روستا خراب شده ومجبور شدیم آنرا کنار مدرسه پارک کرده و پیاده به ابتدای روستا  امده تا ماشینی جهت برگشت به کرج پیدا کنیم خلاصه با تلاشهای آقای سبزه پرور با یک دستگاه تاکسی و یک سواری خیر به کرج برگشتیم .